içkili lokanta ruhsatı izni nerden nasıl alınır





Gayri sıhhi müessese ruhsatı

İkinci sınıf gayri sıhhi müessese ruhsatı Gayri sıhhi müessese ruhsatı Birinci sınıf gayri sıhhi müesseseler Birinci sınıf gayri sıhhi müessese ruhsatı
MADDE 18 – Dosyalardaki evrakın ikmâlinin sorumluluğu ve muhafazası mürâcaatı kabûl eden makama aittir. Gayri sıhhi müesseselere ait Yer seçimi ve tesis kurma ve açılma izni verilmesine esas teşkil eden bilgi ve belgelere ait dosya İl Sağlık Müdürlüklerinde muhafaza edilir. İkinci ve üçüncü sınıf gayri sıhhi müesseselere ait dosyaların bir sûreti de ayrıca izni tanzim eden ilçe sağlık grup başkanlıklarında muhafaza edilir.
Birinci sınıf gayri sıhhi müesseseler ile Organize Sanayi, Endüstri Bölgeleri, Sanayi Bölgeleri ve Sanayi Siteleri sınırları dışında bulunan ikinci sınıf gayri sıhhi müesseseler için aşağıdaki bilgi ve belgeler istenir:
a) Yer seçimi ve tesis kurma izni için gerekli bilgi ve belgeler:
1) Dilekçe ve Beyanname,
2) Müessesenin bulunduğu yeri gösteren onaylı plan ve belge,
3) İş akım şeması ve açıklama raporu,
4) Kurul tarafından hazırlanacak yer seçimi ve tesis kurma raporu,
5) ( 26 Eylül 1995 tarih ve 22416 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Gayri Sıhhi Müesseseler Yönetmeliğinin 03/12/2003 tarihli ve 25305 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Yönetmelikle değişik 18 inci maddesinin (a) bendinin (5) numaralı alt bendi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.)
“ Çevre kirlenmesini önlemek amacıyla alınacak önlemlere ait, kirleticilerin nitelik ve niceliğine göre hazırlanmış proje ve açıklama raporları veya yatırım sürecinin hızlandırılması amacı ile yetkili makamca uygun görülen durumlarda 1 yıl içerisinde üretim prosesinin gerektirdiği atık limitlerini sağlayacak projenin ve raporların hazırlatılmasına ilişkin müteşebbisçe verilen taahhütname, (Taahhüdüne uymayan işletmeler hakkında bu Yönetmeliğinin 22 nci maddesi uygulanır.”
6) Şehir şebeke suyu bulunmayan yerlerde içme ve kullanma suyunun nereden sağlandığı ile suyun bakteriyolojik ve kimyasal analiz raporu,
b) Açılma izni için gerekli bilgi ve belgeler:
1) Dilekçe,
2) Sağlık koruma bandının işaretlendiği imarca tasdikli vaziyet planı,
3) Yangın ve patlamalar için gerekli önlemlerin alındığına dair belge,
4) Sorumlu müdür sözleşmesi,
5) Devamlı en az 50 işçi çalıştıran ve Kanunu’nun 180 inci maddesi kapsamına giren iş yerlerinde tabip ve sağlık personeli sözleşmesi,
6) Emisyon izni,
7) Deşarj izni,
8) İşletme Belgesi,
9) Sağlık Müdürlüğünce hazırlanacak çevre sağlığı değerlendirme raporu,
10) Kurul tarafından hazırlanacak açılma raporu,
3572 sayılı İşyeri Açma ve Çalışma Ruhsatlarına Dair Kanun Hükmünde Kararnamenin Değiştirilerek Kabulü Hakkında Kanun kapsamındaki ikinci ve üçüncü sınıf Gayri sıhhi müesseseler bu Kanun ve bu Kanuna istinaden yayımlanan Yönetmeliğe göre izin verilir.
3572 sayılı Kanun kapsamı dışında kalan ve Organize Sanayi, Endüstri Bölgeleri, Sanayi Bölgeleri ve Sanayi Siteleri sınırları dışında bulunan ikinci sınıf Gayri sıhhi müesseselere, 9 uncu ve 12 nci madde hükümlerine göre izin verilir.
Yakıcı, parlayıcı, patlayıcı ve tehlikeli maddeler ile çalışan iş yerleri, oksijen, LPG dolum ve depoları, bunlara ait dağıtım merkezleri ile perakende satış yerleri, taş ve kum ocakları, akaryakıt istasyonları, gıda ve benzeri müesseselerden, nerede açılırsa açılsın, müessesenin kurulacağı yer ve çevreye verebileceği muhtemel zararlı etkileri bakımından gerekli görüldüğü hallerde yetkili makam tarafından ilâve bilgi ve belgeler istenebilir.
İmar mevzuatına göre özel yapı gerektiren yerlerde faaliyette bulunması gereken işyerleri amacına uygun olarak yapı kullanma izni almak zorundadır.





Turizm içki ruhsatı

Turizm içki ruhsatı diye bir belge yoktur ancak Turizm işletme belgeli tesislerde kadehte alkollü içecek servisi yapılabilir

İŞLETMEYE iÇKİ RUHSATI ALIMI VE İŞLETME İZİN BELGESİ VERİLMESİ KOŞULU NEDİR?

Polis veya Jandarma tarafından hazırlanan soruşturma dosyasına, işletmenin sınıfı ve niteliği, bulunduğu binanın fenni, sıhhi ve yangın güvenliği bakımından belediyece, toplum ve çevre sağlığına uygunluğu bakımından çevre sağlık müdürlüğünce yapılan inceleme sonuçlarının eklenmesi ve kolluk amirinin görüş yazısı ile birlikte mahallin en büyük mülki amirinin onayına sunulması üzerine, mülki amir tarafından içkili yerin açılmasına ve faaliyette bulunmasına izin verilmesini takiben kollukça işletme izin belgesi düzenlenir.

Turizm Ruhsatı Turizm Belgesi Turizm işletme belgesi anlamı ifade eder ve Turizm sektöründe Lokanta, Otel, motel ve pansiyon gibi konaklama tesislerinin bünyelerinde veya bağımsız açılacak içkili yer Turizm İşletme Belgesi alımı işletmede müşteri talebine göre içki servisi serbestliğini sağlar Bu tür tesislere Turizm işletme belgesi verilebilmesi için Turizm Bakanlığı yönetmeliklerine göre standartlar aranır.

Ankara Kurumsal Danışmanlık olarak Yabancı sermeyeli şirket kuruluşları yatırım teşvik belgeleri ve turizm işletme belgesi işlemlerinde Ankara İstanbul ve İzmir ofislerimizle 20 yılı aşkın süredir dosya hazırlama ve işlemlerin takibi danışmanlık hizmetleri vermekteyiz.

Saygılarımızla
ANKARA KURUMSAL DANIŞMANLIK
Genel Koordinatör
Turgay Turan





Turizm Belgesi Turizm Bakanlığı Turizm İşletme Belgesi süreci

Turizm Belgesi Turizm Bakanlığı Turizm İşletme Belgesi süreci

Kurumsal Danışmanlık Turizm İşletme Belgesi ile ilgili dosyalarının hazırlanmasında uzman kadroları ile Turizm Bakanlığı Turizm işletmeleri yönetmeliğine göre proje raporlar dosyalar hazırlayarak işlemlerinize hassasiyet gösterir ayrıca hazırlamış olduğu dosyaları ilgili kurumlarda aynı titizlikle takip eder ve 20 yılı aşkın tecrübesi ile lider kuruluş olarak Turizm Belgesi işlemlerinde sizlere karşı sorumluluk bilinci taşır.

Turizm ve Kültür Bakanlığı Turizm İşletme Belgesi alımı işlemleri proje teknik dosya hazırlama iş ve işlem takibi hizmeti

Turizm Bakanlığı yönetmelikleri ve mevzuatlarına göre Turizm işletme belgesi ve Turizm yatırım belgesi işlemlerinde 20 yılı aşkın uzman tecrübe ve referanslarla gelişen güven.

Saygılarımızla

ANKARA KURUMSAL DANIŞMANLIK
Genel Koordinatör
Turgay Turan





Turizm İşletme Belgesi almak için gerekli evraklar belgeler

Kurumsal Danışmanlık Turizm İşletme Belgesi ile ilgili dosyalarının hazırlanmasında uzman kadroları ile Turizm Bakanlığı Turizm işletmeleri yönetmeliğine göre ek proje raporlar dosyalar hazırlayarak işlemlerinize hassasiyet gösterir ayrıca hazırlamış olduğu dosyaları ilgili kurumlarda aynı titizlikle takip eder ve 20 yılı aşkın tecrübesi ile lider kuruluş olarak sizlere karşı sorumluluk bilinci taşır.

Turizm İşletme Belgesi alımı işlemleri proje teknik dosya hazılama iş ve işlem takibi hizmeti

Genel Koordinatör
Turgay Turan





Turizm Belgesi alımı Turizm İşletme Belgesi yönetmeliği

Turizm Belgesi alımı Turizm İşletme Belgesi yönetmeliği tebliği; Turizm Tesislerinin Belgelendirilmesine ve Niteliklerine İlişkin Yönetmeliğin Uygulanmasına Dair Tebliğ (Tebliğ No: 2005/1)
(Bu mevzuat sayfaları Kültür ve Turizm Bakanlığı Teftiş Kurulu Başkanlığı tarafından derlenmekte ve güncellenmektedir.)
Resmi Gazete Tarihi: 25.10.2005 Resmi Gazete Sayısı: 25977
BİRİNCİ BÖLÜM
Başlangıç Hükümleri
Amaç
Madde 1 — Bu Tebliğin amacı, Turizm Tesislerinin Belgelendirilmesine ve Niteliklerine İlişkin Yönetmeliğin uygulanmasına dair usul ve esaslar ile Yönetmeliğin 55 inci maddesinin (a), (b), (c), (e), (f), (h), (i), (j), (k) ve (l) bentlerinde belirtilen hususlara ilişkin düzenlemelerin belirlenmesidir.
Dayanak
Madde 2 — Bu Tebliğ, 12/4/1982 tarihli ve 2634 sayılı Turizmi Teşvik Kanunu’nun 37 nci maddesinin (A) bendi uyarınca 21/6/2005 tarih ve 25852 sayılı Resmî Gazetede yayımlanarak yürürlüğe giren Turizm Tesislerinin Belgelendirilmesine ve Niteliklerine İlişkin Yönetmelik’in 55 inci maddesine dayanılarak hazırlanmıştır.
İKİNCİ BÖLÜM
Turizm Belgesi Başvurularında İstenilen Belgelerin Değerlendirilmesine
İlişkin Usul ve Esaslar
Başvuru
Madde 3 — Turizm belgesi taleplerinde başvurular; Yönetmelikte ve bu Tebliğ ile istenilen belgeler ile Bakanlığa yapılır.
Başvuru dilekçesi
Madde 4 — (ilk fıkra mülga:R.G. 06/04/2006-26131)
Bakanlığa verilecek olan başvuru dilekçesi; belge talebinde bulunan gerçek kişi veya temsile yetkili kılınan kişi tarafından isim, tarih ve adres belirtilerek, tüzel kişi ise tüzel kişiliği temsile yetkili kişi veya kişiler tarafından isim, adres, tarih ve tüzel kişilik unvanı belirtilerek imzalanır.
Bakanlığa verilecek dilekçe örneği Ek-1’de sunulmuştur.
RaporMadde 5 — Turizm belgesi taleplerinde ve belgeli tesislerde kapasite değişikliği taleplerini içeren başvurularda, düzenlenecek rapor içeriğinde aşağıdaki bilgilere yer verilir.
a) Tesisin adı,
b) Tesisin açık adresi,
c) Yatırım belgesi taleplerinde pafta-ada-parsel numaraları,
d) Türü, varsa; sınıfı ve belge numarası,
e) Talep veya belge sahibinin adı, adresi, irtibat telefonu,
f) Yatırım belgesi taleplerinde mal sahibinin adı, adresi, irtibat telefonu,
g) Yatırım belgesi taleplerinde yatırıma ilişkin genel bilgiler, yatırıma başlama ve yatırımın tahmini tamamlanma süresi,
h) Tesis bünyesinde yer alan ünitelerin adları, ünitenin niteliğine göre yatak, kişi veya metrekarelerinin belirtildiği ayrıntılı kapasitesi,
i) Yatırımın finansmanı ve pazarlanması.
(Mülga son fıkra:R.G. 06/04/2006-26131)
Bakanlığa verilecek rapor örneği Ek-2’de sunulmuştur.(değişik:R.G. 23/12/2006-26385)
İşyeri açma ve çalışma ruhsatı
Madde 6 — Turizm belgesi taleplerinde başvuru belgeleri içerisinde yer alan işyeri açma ve çalışma ruhsatı; geçici, süreli, şartlı gibi ifadelerle verilmiş olmamalıdır.
Turizm belgeli tesislerde; verilen süre içerisinde işyeri açma ve çalışma ruhsatının gönderilmemesi veya işyeri açma ve çalışma ruhsatlarına dair yetkili idarelerden olumsuz görüş gelmesi halinde tesis belge almaya esas vasfını yitirmiş olacağından 2634 sayılı Kanun’un 34 üncü maddesinin (e) bendi hükmü uyarınca belgesi iptal edilir.
Fikir projesi
Madde 7 — Eğlence merkezleri ve temalı parklar için turizm yatırımı belgesi başvurularında tesisin konumu, yakın çevresiyle ilişkisi, mimari kitlesel çözümü, mekânsal ilişkileri, yapısal özellikleri gibi konularda tesis hakkında genel olarak bilgi verebilecek fikir projesi istenilir.
Tatil siteleri ve müstakil apart otellerin başvuru belgelerine ilişkin düzenlemeler
Madde 8 — Başvuru sahipleri;

a)Yönetmeliğin 51 inci maddesinin (a) bendi kapsamında olup Kültür ve Turizm Koruma ve Gelişim Bölgeleri ile Turizm Merkezleri dışında olan tesislere ve Müstakil Apart Otellere ilişkin Turizm Yatırımı Belgesi başvurularında Yönetmelikte istenilen diğer belgelerle birlikte imar durum belgesini,
b)Yönetmeliğin 51 inci maddesinin (b) bendi kapsamındaki turizm işletmesi belgesi başvurularında turizm amaçlı kullanıma ilişkin tüm kat maliklerinin muvaffakatını,
Bakanlığa vermek zorundadırlar.
İmar planlarında ikinci konutlar için ayrılan yerlerdeki tesisler için; Yönetmeliğin 51 inci maddesinin (a) bendi kapsamında Tatil Sitesi ve Müstakil Apart Otel olarak yapılan turizm yatırımı belgesi başvuruları değerlendirmeye alınmaz, talepler Yönetmeliğin 51 inci maddesinin (b) bendi kapsamında değerlendirilir.
Yönetmeliğin 51 inci maddesinin (a) ve (b) bendi kapsamındaki tesislere ilişkin İşyeri Açma ve Çalışma Ruhsatlarında belge kapsamındaki ünitelerin kapı numaraları açıkça belirtilir.
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
Başvuruların Değerlendirilmesi ve Sınıflandırma Çalışmalarına İlişkin Usul ve Esaslar

Turizm yatırımı belgesi taleplerinin değerlendirilmesi
Madde 9 — Turizm yatırımı belgesi taleplerinde;

a) Yönetmelikte ve bu Tebliğde istenilen belgeler ile yapılan başvuruları incelenerek uygun bulunan tesisler için inceleme raporu düzenlenir. Bu raporda;
1 – Tesisin adı,
2 – Tesisin pafta, ada, parsel numarasının da belirtildiği açık adresi,
3 – Türü ve varsa sınıfı,
4 – Ayrıntılı kapasitesi,
5 – Belge sahibinin adı veya unvanı, tebligat adresi, telefon numarası,
6 – Mal sahibinin adı veya ünvanı,
7 – İnşaata başlama tarihi,
8 – İşletmeye açılma tarihi,
9 – Yatırımın Yönetmelik hükümlerine uygunluğu,
10 – İhtiyaç duyulması halinde diğer hususlar,
belirtilir.
(Mülga son paragraf:R.G. 06/04/2006-26131)
b) Yapılan inceleme sonucunda;
1 – Belgelendirilmeleri uygun görülen tesislere Makam Oluru veya Değerlendirme Kurulu Kararı ile belge düzenlenir.
2 – Belgelendirilmeleri uygun görülmeyen tesislerin durumları ise gerekçeli yazı ile başvuru sahibine tebliğ edilerek başvuru evrakı iade edilir.
Doğrudan turizm işletmesi belgesi talebi
Madde 10 — Doğrudan turizm işletmesi belgesi taleplerinde;
a) Yönetmelikte ve bu Tebliğde istenilen belgeler ile yapılan başvuruları incelenerek uygun bulunan tesisler için inceleme raporu düzenlenir. Bu raporda;

1 – Tesisin adı,
2 – Tesisin açık adresi, telefon numarası,
3 – Türü ve varsa sınıfı,
4 – Ayrıntılı kapasitesi,
5 – Belge sahibinin adı veya unvanı, tebligat adresi,
6 – Tesisin Yönetmelik hükümlerine uygunluğu,
konularına yer verilir.
(Mülga son paragraf:R.G. 06/04/2006-26131)
b) Yapılan inceleme sonucunda; başvurusu uygun görülenler denetime alınır, başvurusu uygun görülmeyenlerin evrakı, gerekçeli yazı ile başvuru sahibine iade edilir.
c) Yapılan denetim sonucunda;
1 – Belgelendirilmeleri uygun görülen tesislere Makam Oluru veya Değerlendirme Kurulu Kararı ile belge düzenlenir.
2 – Belgelendirilmeleri uygun görülmeyen tesislere ilişkin; denetim raporu sonucu veya gerekçeli Değerlendirme Kurulu Kararı başvuru sahibine tebliğ edilir.
Turizm yatırım belgesinin turizm işletmesi belgesi veya kısmi turizm işletmesi belgesine çevrilmesi taleplerinin değerlendirilmesi
Madde 11 — Turizm işletmesi belgesi ve kısmi turizm işletmesi belgesi taleplerinde;

a) (Değişik: R.G. 06/04/2006-26131) Yönetmelikte ve bu Tebliğde istenilen belgeler incelenerek uygun görülenler denetime alınır.
b) Gönderilmiş olan evrakın uygun görülmemesi durumunda başvuru sahibine tebliğ tarihinden itibaren altı ay süre verilerek eksikliğin giderilmesi istenir. Verilen süre içerisinde eksikliğin giderilerek uygun belgenin gönderilmemesi durumunda tesisin belge almaya esas olan niteliği kaybolmuş olacağından 2634 sayılı Kanun’un 34 üncü maddesinin (e) bendi hükmü gereği belgesi iptal edilir.
c) Yapılan denetim sonucunda talebi uygun görülen tesislere Makam Oluru veya Değerlendirme Kurulu Kararı ile belge düzenlenir.
d) Yapılan denetim sonucunda talebi uygun görülmeyen tesisler hakkında denetim raporu veya Değerlendirme Kurulu Kararı sonucuna göre işlem yapılır.
Turizm işletmesi belgesinin kısmi turizm işletmesi belgesine çevrilmesi taleplerinin değerlendirilmesi
Madde 12 — Kısmi turizm işletmesi belgesi taleplerinde;

a) (Mülga:R.G. 06/04/2006-26131)
b) Yapılan inceleme sonucunda;
1 – Belgelendirilmeleri uygun görülen tesislere Makam Oluru veya Değerlendirme Kurulu Kararı ile belge düzenlenir.
2 – Gönderilmiş olan evrakın uygun görülmemesi durumunda belge sahibine tebliğ tarihinden itibaren altı ay süre verilerek eksikliğin giderilmesi istenir. Verilen süre içerisinde istenilen evrakın gönderilmemesi halinde 2634 sayılı Kanun’un 33 üncü maddesinin (a) fıkrası hükmü uyarınca işlem yapılır ve talep reddedilerek başvuru evrakı iade edilir.
Sınıflandırma çalışmaları
Madde 13 — Turizm deneme işletmesi, turizm işletmesi, kısmi turizm deneme işletmesi ve kısmi turizm işletmesi belgeli tesislerde; Bakanlıkça gerekli görülen hallerde veya işletmenin talebi halinde, tesisin tür ve varsa sınıfının asgari nitelikleri, kapasitesi, fiziki özellikleri, kullanılan malzemenin standardı, işletme ve hizmet kalitesi, personelin nitelikleri ve eğitim düzeyi gibi kriterlerin yer aldığı değerlendirme formları Sınıflandırma Komisyonunca uygulanır. Sınıflandırma Komisyonu üyelerinin değerlendirme formu uygulaması sonucundaki puanlarının ortalamasının alınması ile tesisin türünün ve varsa sınıfının asgari puan barajını aşıp aşmadığı belirlenir.
Üst sınıf için belirlenen puan barajını aşan üstün hizmet düzeyindeki işletmelere; yeni sınıfının gerektirdiği asgari fiziksel niteliklere bakılmaksızın bir üst sınıf verilebilir. Yapılan sınıflandırma formu uygulaması sonucunda alınan puan esastır. Bu puanın sağladığı sınıfın altında bir sınıfın verilmesinin talep edilmesi halinde bu talep değerlendirmeye alınmaz. Sınıflandırma Komisyonunca yapılacak değerlendirmeler sonucunda tesisin kendi türüne ilişkin belirlenen puanını tutmaması, tesisin işletme döneminde belgelendirmeye esas vasıflarını yitirmiş olduğu şeklinde değerlendirilir ve tesisin durumu denetim raporuna bağlanarak 2634 sayılı Kanun’un 34 üncü maddesinin (e) fıkrası hükmü gereği belgesi iptal edilir. Sınıflandırma Komisyonunun sınıf yükseltme, düşürme ve belgeli olarak faaliyet göstermesinde fayda görülmediğine ilişkin kararları, alınacak makam olurları ile sonuçlandırılır. Sınıflandırma formu uygulaması sonucu belge düzenlemesi işlemi tamamlanmadan tesise ilişkin yeni sınıflandırma talebi işleme konulmaz.
Sınıflandırma çalışmalarında; yatırım kapsamında tutulan üniteler ile konaklama tesisi bünyesindeki Yönetmeliğin 31 inci maddesinin 2 nci fıkrasında yer alan nitelikleri sağlamayan, yüzme havuzu puanlandırılmaz. Puanlandırılmayan bu havuzlar “B Tipi”, nitelikleri sağlayarak puanlandırılan diğer havuzlar ise “A Tipi” olarak isimlendirilir.
Tesis bünyesinde işletmede olan tüm üniteler puanlandırılır. Tesiste belge sahibi ve/veya kapasite değişikliği bulunması sınıflandırma çalışması yapılmasını engellemez. Bu tespitlere ilişkin olarak ayrıca denetim raporu düzenlenerek işlem yapılması önerilir.
(Ek fıkra:R.G. 06/04/2006-26131) Sınıflandırma form uygulaması esnasında tespit edilen eksiklik ve aksaklıklar sınıflandırma formunun işleme konulmasını engellemez.
(Ek fıkra:R.G. 06/04/2006-26131) Otellerin sınıfının belirlenmesinde sınıflandırma formunun 1 inci bölüm puanları esas alınır.
(Ek fıkra:R.G. 06/04/2006-26131) Turizm Belgeli tesislerde sınıflandırma form uygulaması ve denetimlerde tespit edilerek uygun görülen kapasite değişiklikleri için cezai işlem uygulanmaz.
(Ek fıkra:R.G. 23/12/2006 – 26385 ) Üst sınıf için belirlenen puan barajını aşan ve bir üst sınıf verilen üstün hizmet düzeyindeki işletmelerden, ayrıca yeni sınıfına göre Ek-3’de yer alan hizmet arttırıcı unsurlar istenilmez.

DÖRDÜNCÜ BÖLÜM
Turizm Belgesi, Plaket ve Alt Plaketin Hazırlanması ve Bu Belgelerde Yer Alacak Bilgiler
Turizm yatırım belgesinde yer alacak bilgiler
Madde 14 — Turizm yatırım belgesinde;

a) Tesisin adı,
b) Adresi veya pafta-ada-parsel numarası,
c) Türü ve varsa sınıfı,
d) Kapasitesi,
e) İnşaata başlama tarihi,
f) İşletmeye açılma tarihi,
g) Belge sahibinin adı veya unvanı,
h) Yatırımın tahsisli arazide gerçekleştirilmesi durumunda mal sahibi,
i) Belge tarih ve numarası,
j) Belge düzenlenme nedeni ile buna ilişkin olur veya Değerlendirme Kurulu Kararı tarih ve sayısı,
bilgilerine yer verilir.
Turizm işletmesi ve kısmi turizm işletmesi belgelerinde yer alacak bilgiler
Madde 15 — a)Turizm işletmesi belgesinde;

1 – Tesisin adı,
2 – Adresi,
3 – Türü ve varsa sınıfı,
4 – Kapasitesi,
5 – Belge sahibinin adı veya unvanı,
6 – Kiracı veya işletmecinin unvanı,
7 – İşletmenin tahsisli arazide yer alması durumunda mal sahibi,
8 – Belge tarih ve numarası,
9 – Belge düzenlenme nedeni ile buna ilişkin olur veya Değerlendirme Kurulu Kararı tarih ve sayısı,
bilgilerine yer verilir.
b) Kısmi turizm işletmesi belgelerinde yukarıdaki bilgilere ilave olarak yatırımdaki ünitelerin işletmeye açılış tarihi bilgisine yer verilir.
Ana belge ve alt belge düzenlenmesi
Madde 16 — Turizm kenti, zincir tesisler, tatil merkezi ve turizm kompleksi türlerine ilişkin turizm belgesi; ana belge ve alt belge veya belgeler şeklinde düzenlenebilir. Alt belge veya belgeler düzenlenmesi durumunda bu husus ana belge üzerinde belirtilir. Alt belge üzerinde alt belge sahibinin adı veya unvanı, ana belgeye bağlı olduğu hususu ile birlikte belge türüne göre yukarıda belirlenen bilgilere yer verilir.
Belge ve plaket düzenlenmesi
Madde 17 — Üzerinde Bakanlığın ve tesisin adı, tesisin türü ve varsa sınıfı ile işletmenin Bakanlığın denetiminde olduğuna dair bilgiler bulunan ve Bakanlıkça hazırlanarak soğuk damga ile işaretlenmiş plaket, belgeli turizm işletmelerince tesis girişine asılır. Üzerinde belge türüne göre bu tebliğde belirlenmiş bilgiler bulunan ve Bakanlıkça hazırlanarak soğuk damga ile işaretlenmiş turizm belgesi, belgeli turizm işletmelerince müşterinin kolayca görüp okuyabileceği şekilde asılır. Belge ve plaket ücretleri Bakanlıkça belirlenir.
BEŞİNCİ BÖLÜM
İklim Koşullarına Göre Klima Sisteminin İstenilmesine İlişkin Yöre ve Esaslar
İklim koşullarına göre klima sistemi istenilecek yöre ve esaslar
Madde 18 — a) İklim koşullarına göre klima sistemi bulundurulması zorunlu olan iller aşağıda belirtilmiştir.

1 – Adana 16 – Gaziantep 31 – Ordu
2 – Adıyaman 17 – Giresun 32 – Osmaniye
3 – Amasya 18 – Hatay 33 – Rize
4 – Ankara 19 – Iğdır 34 – Sakarya
5 – Antalya 20 – İçel 35 – Samsun
6 – Aydın 21 – İstanbul 36 – Siirt
7 – Balıkesir 22 – İzmir 37 – Sinop
8 – Batman 23 – Kahramanmaraş 38 – Şanlıurfa
9 – Bursa 24 – Kilis 39 – Şırnak
10 – Çanakkale 25 – Kocaeli 40 – Tekirdağ
11 – Denizli 26 – Konya 41 – Trabzon
12 – Diyarbakır 27 – Malatya 42 – Yalova
13 – Düzce 28 – Manisa 43 – Zonguldak
14 – Edirne 29 – Mardin
15 – Elazığ 30 – Muğla
b) (Değişik: 23/12/2006 tarih ve 26385 sayılı R.G.) Klima sistemi istenilen tesislerden, kış turizmi, termal ve yayla turizmine yönelik faaliyet gösteren asli konaklama tesislerinde klima sistemi şartı aranmaz.
.
ALTINCI BÖLÜM
Ayrık Yerleşim Düzenlerinde Servis Merdiveni ve Asansörü Bulundurulmasına
İlişkin Esaslar
Servis merdiveni ve asansörü düzenlemesi
Madde 19 — Dört ve beş yıldızlı otellerde servis merdiveni veya asansörü düzenlenmesinde Yönetmelikte müşteri asansörü için belirlenen kriterler esas alınır. Bu esaslar, dağınık yerleşim düzenindeki dört ve beş yıldızlı oteller için de geçerlidir.
Ayrıca, kademeli yarım katlar şeklinde düzenlenmiş tesislerde servis asansörü veya merdiveni her farklı kademedeki bölüm için, hizmetin aksamaması kaydıyla, ayrı sağlanmak zorunda değildir.
YEDİNCİ BÖLÜM
Bedensel Özürlü Düzenlemelerine İlişkin Esaslar
Bedensel özürlüler için düzenlemeler
Madde 20 — Yönetmeliğin 18 inci maddesinin (c) bendi hükmü uyarınca bedensel özürlüler için yapılacak düzenlemeler aşağıdaki şekildedir.
a) Farklı seviyedeki yerler birbirine rampalarla bağlanmalıdır. Rampa eğimleri beş dereceden dik olmamalı, yanlarında trabzan düzenlenmeli ve temiz geçiş genişliği en az yüz santimetre olmalıdır.
b) Tesis giriş kapısı genişliği en az yüz santimetre olmalıdır.
c) Genel tuvaletler:
1 – Kapı genişliği en az seksenbeş santimetre olmalıdır. Eşik yapılmaması tavsiye edilmekle birlikte yapılması halinde en fazla birbuçuk santimetre yükseklikte ve pahlı olarak yapılmalıdır.
2 – Klozet, lavabo, sifon, batarya gibi donatılar bedensel özürlünün kullanabileceği şekilde düzenlenmelidir.
3 – Aynalar göz hizasında veya inip çıkan ayarlı veya öne doğru on-onbeş derece eğik olmalıdır.
4 – Tekerlekli sandalyenin dönüşüne uygun büyüklükte düzenlenmeli ve zemini kaygan olmayan malzeme ile kaplanmalıdır.
d) Yatak odaları:
1 – Odalar, bedensel özürlünün rahatça hareket edip odayı kullanabileceği şekilde, uygun büyüklük ve konumdaki eşyalarla tefriş ve dekore edilir, dengesiz duran, sivri köşeli eşyalar bulundurulmaz.
2 – Oda giriş kapısı genişliği en az seksenbeş santimetre olmalıdır.
3 – Zemini kaygan olmamalı, kalın, yumuşak, tutan halı kullanılmamalıdır.
4 – Dolap kapıları sürgülü ve askı yüksekliği en fazla yüzkırk santimetre olacak şekilde düzenlenmelidir.
5 – Elektrik düğme ve prizleri zemin döşemesinden en fazla yüz, en az kırk santimetre yükseklikte olacak şekilde düzenlenmelidir.
6 – Yatak baş ucunda merkezi aydınlatma düğmesi bulunmalıdır.
7 – Oda banyolarında; genel tuvaletlerde yapılan düzenlemelere ilave olarak bedensel özürlü kullanımına uygun şekilde küvet veya duş düzenlemesi yapılır. Bu bölümlerde oturma yeri ile uygun yerlerde tutunma bantları sağlanır. Banyo kapısı açılımı rahat hareket imkanı verecek şekilde düzenlenir. Eşik yapılmaması tavsiye edilmekle birlikte yapılması halinde en fazla birbuçuk santimetre yükseklikte ve pahlı olarak yapılır.
8-(ek alt bend R.G. 06/04/2006-26131) Oda düzenlemeleri için öngörülen %1 oranı değerlendirilmesinde küsuratlar dikkate alınmaz
e) Bedensel özürlü kullanımına ayrılan oda veya yeme içme ünitesinin zemin kattan farklı bir katta olması durumunda üniteler arasındaki ulaşım uygun donanımdaki asansör veya merdiven asansörüyle sağlanır. Bu durumda asansörde aşağıdaki düzenlemeler sağlanır.
1 – Kapı fotoselli olmalıdır.
2 – Kumanda düğmelerinin zemin döşemesinden yüksekliği yaklaşık yüz santimetre olmalıdır.
3 – Kabin içinde zemin döşemesinden yaklaşık doksan santimetre yüksekliğinde tutunma bantları sağlanır.
4 – Kabin içi, halı kaplı olmamalıdır.
SEKİZİNCİ BÖLÜM
Belgeli Tesislere İlişkin Belge Devri Talep ve Tespiti İşlemleri İçin Usul ve Esaslar
Turizm yatırımı belgeli tesislerde belge devri
Madde 21 — Turizm yatırımı belgeli tesisler için yapılacak belge devri taleplerinde; belge sahibi ve belge talep eden kişi veya Bakanlıkça gerekli görüldüğü durumlarda mal sahibi ile belge talep eden kişi tarafından yazılı olarak Bakanlığa başvurulur. Talebin şirket adına yapılması halinde şirket tesciline ilişkin Türkiye Ticaret Sicili Gazetesi ile şirkete ait imza sirküleri dilekçeye eklenir. Yapılan inceleme sonucunda;
a) Belge devri uygun görülen tesisler için olur alınır ve belge düzenlenir.
b) Belge devri uygun görülmeyen tesislerin durumları ise gerekçeli yazı ile başvuru sahiplerine tebliğ edilir.
Turizm deneme işletmesi, turizm işletmesi, kısmi turizm deneme işletmesi ve kısmi turizm işletmesi belgeli tesislerde belge devri
Madde 22 — (Değişik: R.G. 06/04/2006-26131)Turizm deneme işletmesi, turizm işletmesi, kısmi turizm deneme işletmesi ve kısmi turizm işletmesi belgeli tesisler için yapılacak belge devri taleplerinde; belge talep eden kişi tarafından veya Bakanlıkça gerekli görüldüğü durumlarda mal sahibi ile belge talep eden kişi tarafından Yönetmeliğin 9 uncu maddesinde belirtilen belgelerle birlikte yazılı olarak Bakanlığa başvurulur
Yapılan inceleme sonucunda;
a) Başvuru belgeleri uygun bulunan tesisler için olur alınır ve belge düzenlenir.
b) Başvurularda istenilen evrakın gönderilmemesi veya gönderilmiş olan evrakın uygun bulunmaması durumunda mevcut belge sahibine bilgi, talep sahibine gereği için tebligat yapılır. Tebliğ tarihinden itibaren altı ay süre verilerek eksikliğin giderilmesi istenilir. Verilen süre içerisinde uygun belgenin gönderilmemesi durumunda tesis belge almaya esas vasfını yitirmiş olacağından 2634 sayılı Kanun’un 34 üncü maddesinin (e) fıkrası hükmü uyarınca belgesi iptal edilir.
Talep olmaksızın yatırım veya işletmenin devredildiğinin tespiti durumunda 2634 sayılı Kanun’un 33 üncü maddesinin (e) bendi hükmü uygulanarak belge devri için gerekli evrakın gönderilmesi amacıyla altı ay süre verilir. Gönderilmemesi halinde tesis belge almaya esas vasfını yitirmiş olacağından 2634 sayılı Kanunun 34 üncü maddesinin (e) bendi hükmü uyarınca belgesi iptal edilir.
Turizm deneme işletmesi, turizm işletmesi, kısmi turizm deneme işletmesi ve kısmi turizm işletmesi belgeli tesislerde; tesisin tümünün veya alt ünitelerinin belge sahibi dışında başka bir kişiye kiralanması veya belge sahibi dışında başka bir kişi tarafından işletilmesi durumunda “Kiracı” veya “İşletmeci”, belge sahibinin talebi halinde yeni belgeye şerh edilir.
(Ek fıkra:R.G. 06/04/2006-26131) Belge sahibi değişmeden kiracı veya işletici değişikliklerinde sadece kiracı veya işletici firma adına düzenlenmiş işyeri açma ve çalışma ruhsatı istenir. Kiracı veya işletici değişikliği olmadan belge sahibi değişikliğinde ise işyeri açma ve çalışma ruhsatı istenmez.
DOKUZUNCU BÖLÜM
Diğer Hükümler
Yatırım belgesiyle işletmeye açılan tesisler
Madde 23 — Yatırım belgeli olup işletmeye açılmış, ancak yatırım belgesi süresi sona ermemiş olan tesislere gerekli evrakın gönderilmesi için altı ay süre verilir. Gönderilmemesi halinde tesisin belge almaya esas vasfını yitirmiş olacağından 2634 sayılı Kanunun 34 üncü maddesinin (e) bendi hükmü uyarınca belgesi iptal edilir.
Özel tesislerin isimlendirilmesi
Madde 24 — Yönetmeliğin 42 nci maddesi kapsamına giren konaklama tesisleri özel konaklama tesisi, diğer tesisler ise özel tesis ismi altında belgelendirilir.
Tesisin adı
Madde 25 — Turizm belgesinde yer alacak tesis adı; talep edilen isim veya isimler gözönüne alınarak Bakanlıkça belirlenir.
Tesis adının belirlenmesi veya değişiklik talebi halinde aşağıda belirtilen hususlar dikkate alınır.
a) Yetkili idareden isim tescili yaptırmış olan tesislere söz konusu isim verilir.
b) İsim tescilinin yaptırılmamış olması halinde, Bakanlığa başvuru tarihi önceliği gözönüne alınarak talep edilen isim verilir. Talep edilen isimler bir başka turizm belgeli tesis ile karıştırılabilecek veya aynı ismi çağrıştırabilecek nitelikte olamaz.
c) Aynı belge sahibine ait ayrı işletmeler aynı işletme adını kullanabilirler. Bakanlıkça daha önce verilmiş bir isim, bu ismi kullanan işletmenin süresiz ve kesin izni ile başka bir belgeli tesis tarafından kullanılabilir.
Lokantalarda salon düzenlemesi
Madde 26 — Birinci sınıf lokantaların toplam kapasitesi tek bir salonda düzenlenebildiği gibi en az elli kişilik bir ana salon düzenlenmek kaydı ile kapasitenin kalan kısmı ayrı salonlarda da düzenlenebilir.
Tahsisli arazilerde yer alan tesislerle ilgili işlemler
Madde 27 — Bakanlığımızdan veya diğer kamu kurumlarından tahsisli arazilerde yer alan yatırım ve işletmelerin belge devri, kapasite, sınıf ve tür değişikliği taleplerine ilişkin işlemleri ilgili birim ve kurumlarca uygun görüldükten sonra sonuçlandırılır.
ONUNCU BÖLÜM
Son Hükümler
Yürürlükten kaldırma
Madde 28 — 1/9/2002 tarihli ve 24863 sayılı Resmî Gazetede yayımlanarak yürürlüğe giren Turizm Tesisleri Yönetmeliği’nin Uygulanmasına Dair 2002/1 No’lu Tebliğ yürürlükten kaldırılmıştır.
Geçici Madde 1 — Yönetmeliğin Geçici 3 üncü maddesi kapsamında olup yatırım belgesi süresi sona eren ve bu Tebliğin yayımından önce son durumları tespit edilerek işlem yapılmış olan tesisler hariç olmak üzere diğer tesisler hakkında Yönetmeliğin Geçici 3 üncü maddesi hükmüne göre işlem yapılır.
Talep edilen süreler Bakanlığa yapılan başvuru yazılarında belirtilir. Süre uzatımı verilmesinden sonra ikinci kez uzatım talebinde bulunulamaz. Talepte bulunulmayan veya talepleri uygun görülmeyen tesislerin belgeleri yatırım döneminde tesisin belgelendirmeye esas vasıflarını yitirmiş olması şeklinde değerlendirilerek 2634 sayılı Kanun’un 34 üncü maddesinin (e) bendi gereği belgesi iptal edilir.
Geçici Madde 2 — Bu Tebliğin yürürlüğe girmesinden önce belge almış olan tesisler, oda kapasitelerini artırmadıkları sürece, bu Tebliğde bedensel özürlüler için belirtilen düzenlemeleri yapmak zorunda değildir.
Geçici Madde 3 — a) 3/7/2004 tarihli ve 4916 sayılı Çeşitli Kanunlarda ve Maliye Bakanlığının Teşkilat ve Görevleri Hakkında Kanun Hükmünde Kararnamede Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun’un Geçici 2 nci maddesi kapsamına giren tesislere verilecek belgeler; geçiş dönemi turizm yatırımı veya geçiş dönemi turizm işletmesi belgesi olarak isimlendirilir. Bu kapsama giren tesislerden mevcut turizm yatırımı veya turizm işletmesi belgesi olanların bu belgeleri; ayrıca bir tespite gerek kalmaksızın, yatırım veya işletme döneminde belge almaya esas vasıflarını yitirmiş olması nedeniyle 2634 sayılı Kanun’un 34 üncü maddesinin (e) bendi hükmü uyarınca iptal edilir.
Geçiş dönemi belgeleri, Arazi Tahsis Komisyonu kararı veya ilgili kurum veya kuruluş yazısı ile verilir ve ayrıca başka belge istenmez. Bu belgeler, Arazi Tahsis Komisyonu veya ilgili kurum veya kuruluşlarca verilen süre kadar geçerlidir.
b) Bu belgelerde;
1 – Tesisin adı,
2 – Adresi, varsa ek tahsis alanı/ pafta-ada-parsel numarası,
3 – Türü ve varsa sınıfı,
4 – Belge sahibinin adı veya unvanı,
5 – Mal sahibinin ünvanı,
6 – Tespit edilen kapasite,
7- İzin verilen kapasite,
8 – İnşaata başlama tarihi,
9 – İşletmeye açılma tarihi,
10 – Belge tarih ve numarası,
bilgilerine yer verilir.
Ayrıca belgenin ön yüzünün alt bölümünde imzadan sonra gelmek üzere “Bu belge 4916 sayılı Kanun’un Geçici 2 nci maddesine istinaden Arazi Tahsis Komisyonu’nun veya ilgili kurumun ..…………. .tarih ve ………. sayılı yazısı üzerine düzenlenmiş olup ……………………..tarihine kadar geçerlidir. Bu süre sonunda belge başka bir işleme gerek kalmaksızın geçerliliğini yitirecektir.” ifadesi yer alır.
c) Geçiş dönemi belgesinden turizm işletmesi belgesine geçiş taleplerinde Yönetmeliğin 6 ncı maddesinde istenilen belgelerle başvurulur. Başvuru sonucunda;
1 – Başvurunun eksik belge ile yapılması veya yapılacak denetimde eksikliklerin tespit edilmesi durumunda belgede yer alan süre içerisinde eksikliklerin giderilmesi belge sahibine tebliğ edilir.
2 – Başvurunun uygun görülmesi ve denetiminin de uygun olması durumunda denetim raporu gereği olur ile belge düzenlenir.
Geçici Madde 4 — Yönetmeliğin Geçici 1 inci maddesi kapsamındaki ilave mahal gerektirmeyen hizmet artırıcı unsurlar Ek-3’de verilmiştir.(Değişik son cümle 23/12/2006 tarih ve 26385 sayılı R.G.) Tesisler; Ek-3’de yer alan bu unsurları, kendi tür ve sınıflarına göre 30/6/2009 tarihine kadar sağlamak zorundadırlar.
Geçici Madde 5 — Turizm Tesislerinin Belgelendirilmesine ve Niteliklerine İlişkin Yönetmelikte turizm deneme işletmesi belgesine yer verilmemiş olması nedeniyle bu belgeye sahip işletmelerle ilgili yapılacak talep ve tespitler hakkında turizm işletmesi belgeli tesisler için uygulanan hükümler uygulanır.
Geçici Madde 6 — Bu tebliğin yürürlüğe girdiği tarihten önce; Bakanlıkça istenilen evrakın gönderilmesi için süre verilen veya süresi tamamlanmış olmasına rağmen Bakanlık nezdinde işlemleri devam etmekte olan tesislerin söz konusu istenilen evrakı göndermeleri için verilen süreler, herhangi bir yazışmaya gerek kalmaksızın altı aya tamamlanır.
Yürürlük
Madde 29 — Bu Tebliğ yayımı tarihinde yürürlüğe girer.
Yürütme
Madde 30 — Bu Tebliğ hükümlerini Kültür ve Turizm Bakanı yürütür

Turizm Belgesi alımı Turizm İşletme Belgesi yönetmeliği tebliği
Kurumsal Danışmanlık 20 yılı aşkın süredir ülke genelinde Turizm işletme Belgesi izni işlemleri dosyalarını Kültür ve Turizm Bakanlığı yönetmelik mevzuatlarına göre hazırlar iş ve işlemleri ilgili kurumlarda aynı titizlikle takip eder ve 20 yılı aşkın tecrübesi ile lider kuruluş olarak sizlere karşı sorumluluk bilinci taşır
Turizm İşletme Belgesi proje dosya raporlar hazırlama ve Turizm Bakanlığında işlemlerin takibi hizmetleri

Genel Koordinatör
Turgay Turan





içkili lokanta ruhsatı izni nerden nasıl alınır

Kategoriler

2