imza sirküsü nasıl çıkarılır





Yabancı sermayeli şirket kuruluşu

Yabancı sermayeli şirket kuruluşu Türkiye’de ayrım gözetmeme ve eşit muamele ilkeleri geçerlidir. Yabancı yatırımcılar yerli bir şirketle aynı konuma sahiptirler. Yabancı sermayeli bir şirketin sermaye veya yönetim yapısı içinde Türk katılımcı olmasını gerektirecek herhangi bir hüküm bulunmamaktadır, bir şirket %100 yabancı sermaye ile kurulabilir. Hemen hemen bütün sektörler yabancı yatırıma açıktır.
Yabancı yatırımlar için izin verilmesi sisteminden izleme sistemine geçilmesi ve hem yerli hem de yabancı yatırımcıların iş kurulumu önündeki gereksiz muamelelerin ortadan kaldırılması suretiyle şirket kurulumu prosedürleri büyük ölçüde basitleştirilmiştir.

YABANCI SERMAYELİ ŞİRKET KURULUŞU Türkiye’deki Ana Ticari İşletme Nevileri
Türkiye’deki ana ticari işletme nevilerinin temel özellikleri aşağıda gösterilmektedir.

- Anonim Şirketler

YABANCI SERMAYELİ ŞİRKET KURULUŞU

Bir anonim şirket, en az beş gerçek veya tüzel kişinin ortak olarak katılımıyla kurulur. Bir anonim şirketin kuruluşu için gerekli asgari sermaye tutarı 50,000 YTL (37,000 Amerikan Doları) dır.

Anonim şirket; kendine has bir ünvan ve sermayesi önceden belirlenip hisselere ayrılmış bir şirket türü olarak tanımlanabilir. Anonim şirketlerin yapısı ve organizasyonu Türk Ticaret Kanunu’nda belirlenmiş hükümlere tabidir. 250’den fazla hissedara sahip olan veya borsada kote edilmiş hisse veya tahvil çıkarmış anonim şirketler, Sermaye Piyasası Kurulu hükümlerine tabidirler.

Anonim şirketlerin sermayesi, her biri eşit değerdeki hisselere bölünmüştür. Anonim şirketin sermayesini temsil etmek üzere, ciro edilebilir mahiyette hisse senetleri çıkartılabilir. Bu hisse senetleri hamiline veya nama yazılı olabilirler. Şirket kuruluş sözleşmesinde, nama yazılı hisselerin el değiştirmesini kısıtlayıcı özel bir hüküm olmadığı sürece, bu tip hisseler yönetim kurulunun onayıyla başkasına devredilebilir. Bununla birlikte, hamiline yazılı hisse senetleri Türk Ticaret Kanunu’ndaki hükümlere bağlı olarak, başkaca herhangi bir kısıtlamaya tabi olmaksızın başkasına devredilebilir.

Anonim şirketlerde kararlar çoğunluk oyuyla alınır. Ancak Türk Ticaret Kanunu’nda küçük hisse sahiplerinin haklarını koruyan bazı özel hükümler de bulunmaktadır.

Anonim şirketlerde Yönetim Kurulu, şirketi temsil ve ilzam yetkisine sahiptir. Yönetim Kurulu asgari üç üyeden oluşur. Ancak temettü dağıtımı, yönetim kurulu üyelerinin ve denetçilerin atanması, sermaye artırımları ve esas sözleşmede belirlenmiş bulunan diğer önemli hususlar, Genel Kurul kararını gerektirir.

Anonim şirketlerin daimi bir denetçisi olması gerekir ancak denetçinin yıllık genel kurul toplantılarında şirket hissedarlarına bazı raporlar sunmaktan başka özel bir görevi yoktur.

İki tür kanuni yedek akçe bulunmaktadır. Birinci yedek akçe, vergi sonrası karın yüzde beş’i kadar ayrılır. Toplam birinci yedek akçe, ödenmiş sermayenin % 20’sine ulaşıncaya kadar ayrılabilir. İkinci yedek akçe, sadece temettü dağıtımı yapıldığında ayrılır. Ortaklara dağıtılan temettünün % 10’u tutarında ikinci yedek akçe ayrılır. Bu ihtiyat akçesinin ayrılmasında bir tavan bulunmamaktadır.

YABANCI SERMAYELİ ŞİRKET KURULUŞU

- Limited Şirketler

Limited şirketler en az iki en çok 50 ortaklı olmak üzere gerçek veya tüzel kişilerce kurulurlar. Asgari sermaye tutarı 5,000 YTL (3,704 ABD Doları) dir.

Limited şirketler bankacılık ve sigortacılık sektörlerinde faaliyet gösteremezler.
Limited şirketlerin yönetim ve temsili için, Ortaklar Kurulu ve Müdürler Kurulu olmak üzere iki organları bulunur. Şirketin yönetim ve temsil yetkilerinin müdürlere devredilmesi mümkündür.

Atanmış müdür şirketi yönetmeye yetkili olur. Müdürler, bir anonim şirketteki yönetim kurulu üyelerine benzer bir pozisyona sahiptir.

Kuruluş sözleşmesinin değiştirilmesi, müdür ve denetçilerin (sadece 20’den fazla ortak olması durumunda denetçi gereklidir) ve kar dağıtımı, ortaklar kurulu kararını gerektirir.

Limited şirketteki hisseler ciro edilemez ve hisselerin el değiştirmesi limited şirketin öteki ortaklarının onayını gerektirir. Hisse devirlerinin, sermayenin en az %75’ini temsil edecek şekilde hissedarların en az %75’i tarafından onaylanması gerekir.

- Şube

Yabancı bir şirketin şubesi ayrı bir tüzel kişilik olmayıp bağlı olduğu şirketin bir kuruluşudur. Resmi işyeri ünvanı, bu kuruluşun bir şube olduğunu belirtmelidir. Yabancı banka ve sigorta şirketlerinin şubeleri özel kurallara tabidir.

Bir şubenin yükümlülükleri şube sermayesiyle sınırlı olmayıp esas şirketin varlıklarıyla sınırlıdır.

Şubeler, Türkiye’de ikamet eden tam yetkili ticari temsilciler tarafından yönetilir.

Şubeler, kanuni yedek akçe ayırma şartlarına tabi değildir. Asgari sermaye şartı da bulunmamaktadır.

- İrtibat Büroları

İrtibat bürolarının Türkiye’de özel bir statüsü vardır. Herhangi bir ticari faaliyette bulunmalarına izin verilmemektedir. Türkiye’deki faaliyetleri; Türkiye’deki yatırım imkanları hakkında bilgi toplamak ile pazar araştırması ve fizibilite çalışmalarıyla sınırlandırılmıştır.

- Sınırsız Sorumlu Şirketler (Ortaklıklar)

Adi ortaklıklar (iş ortaklıkları) ve ticari ortaklıklar (Komandit Şirket ve Kollektif Şirket) vardır.

Adi ortaklık, tüzel bir kişilik olmayıp sadece iş ortaklığı şeklinde bir grup girişimcinin biraraya gelmesi ile oluşur. İki veya daha fazla kişi bir anlaşma çerçevesinde adi ortaklık kurabilirler. Adi ortaklıkların kendilerine ait ticari ünvanları olmayacağı gibi, ticaret veya tapu siciline de kayıt olamazlar. Bütün ortaklar eşit haklara sahiptirler ve borç ve yükümlülükler bakımından birlikte ve müteselsil olarak sorumludurlar. Adi ortaklıkların yönetim ve işleyişini ayrıntılı şekilde tarif eden yasal bir çerçeve bulunmamaktadır.

Ticari bir ortaklık, ortaklarından bağımsız tüzel kişiliğe sahip yasal bir varlıktır; sınırlı veya genel bir ortaklık komandite olabilir. Sınırlı bir ortaklıkta (Komandit Şirket), genel ortaklar, ortaklığın borçlarına karşı tamamen yükümlü olmakla birlikte, borçlardan sadece ortaklıka koymuş oldukları sermaye miktarına kadar yükümlü olan bir veya daha çok ortak olabilir. Bu tarz bir iş ortaklığı nadiren kurulmaktadır.

Tescil İşlemleri

Doğrudan Yabancı Yatırımlar Kanunu’nun yürürlüğe girmesi ve Ticaret Kanunu ile diğer bazı kanunlarda yapılan değişikliklerden sonra tescil ve kuruluş işlemleri çok büyük ölçüde basitleştirilmiştir. Hem yerli hem yabancı yatırımcılar için karmaşık ve zaman alıcı prosedürler kaldırılmış ve yapılacak işlem sayısı azaltılarak aşağıdaki adımlara indirgenmiştir.

Şirketin Tescili
Ticaret Siciline Kayıt

Aşağıdaki belgelerin Ticaret Sicil Memurluğu’na teslim edilmesi gerekmektedir. (Ortakların gerçek veya tüzel kişi olmalarına bağlı olarak talep edilen evraklar değişebilmektedir).

• Noterden tasdikli şirket ana sözleşmesi

• Sermaye, ortaklar tarafından kuruluş anında yatırılıyorsa, bankadan alınmış ödeme makbuzu

• Taahhüt edilen sermayenin on binde dördü tutarında Rekabetin Korunması Fonuna yapılan ödemeyi gösterir banka makbuzu

• Şirketi temsil ve ilzam yetkisine sahip kişilerin imza sirküleri ve pasaport fotokopileri (Türk vatandaşları için nüfus sureti ve ikametgah senedi)

• Gerçek kişi olan hissedarların fotoğraf ve pasaport fotokopileri

Vergi Dairesine Kayıt

Kayıt olunacak gün veya kayıt tarihinden bir gün önce, şirketin merkezinin yerleşik bulunduğu yerdeki vergi dairesine başvuru yapmak gerekmektedir. Vergi kayıt numarası alınır ve şirketin yasal defterleri noter tarafından onaylanır.

Noterden tasdikli kira kontratıyla birlikte imza sirküleri ilgili vergi dairesine teslim edilmelidir.

Bu kayıt işlemlerini müteakip kuruluş prosedürleri tamamlanır ve şirket faaliyetlerine başlayabilir. Yukarıdaki kayıt işlemleri tahminen 2-3 işgünü içinde tamamlanmaktadır.

Şube Kaydı

Sanayii ve Ticaret Bakanlığına Başvuru

Şubenin bağlı olduğu ana şirketin yönetim kurulu veya yetkili organlarının şube açılmasına ilişkin kararının Sanayi ve Ticaret Bakanlığı’na teslim edilmesi gerekir.

Ticaret Sicili’nde Tescil ve İlanı

Ticaret Sicil Memurluğuna aşağıdaki belgelerin teslim edilmesi gerekmektedir (ana şirketin yapısı ve yerleşik bulunduğu ülkeye göre, talep edilen belgeler farklılıklar gösterebilmektedir).

• Yönetim kurulu veya yetkili organın Türkiye’de bir şube açılmasına dair kararı
• Şubeyi temsil ve ilzam yetkisine sahip kişinin imza örneği ve pasaport fotokopisi (Türk vatandaşları için nüfus sureti ve ikametgah senedi)
• İmza sirküleri yerine geçen, Türkiye’deki yetkili temsilciye verilmiş vekaletname.
• Ana şirketin bağlı bulunduğu ticaret odasından belge

Vergi Dairesine Kayıt
Şube için kayıt prosedürü şirketlerle aynıdır.

İrtibat Bürosu Kayıt İşlemleri
İrtibat bürosunun kayıt prosedürü kısaca şöyledir:

• Hazine Müsteşarlığı Yabancı Sermaye Genel Müdürlüğü’ne müracaat
• Vergi dairesine müracaat

Yabancı Sermaye Genel Müdürlüğü’nden izin alınmasından sonraki bir ay içinde vergi dairesine başvuruda bulunulmalıdır. İrtibat bürosunun kendisi vergiye tabi olmayıp çalışanlar da gelir vergisinden muaftır ancak gerçek kişilere yapılan kiralama ödemelerinden doğan vergi yükümlülükleri ve maaş ödemelerinde yapılacak damga vergileri için vergi dairesi kaydı gerekmektedir.

YABANCI SERMAYELİ ŞİRKET KURULUŞU

Mevcut Bir Şirketin Devir Alınması

Önceden bir izin veya onaya ihtiyaç duyulmaksızın, yabancı bir yatırımcı, halihazırda mevcut bir şirketin hisselerini tamamen veya kısmen satın alabilir. Mevcut bir firmanın yabancı bir yatırımcı tarafından devir alınmasına ilişkin özel bir düzenleme veya bir kısıtlama yoktur.
Yabancılar, İstanbul Menkul Kıymetler Borsasında serbestçe hisse senedi de alabilirler.

Anonim bir şirketin hisselerinin satın alınmasında geçerli genel şartlar şöyledir:

• Hisse senetlerinin basılı olduğu durumda, hisse senedi kupürlerinin satıcı tarafından alıcıya ciro edilmesi ve teslim edilmesi
• Hisse senetlerinin basılı olmadığı durumda, yazılı hisse devir sözleşmesi yapılması
• Hisselerin kaydına dair Yönetim Kurulu kararının ortaklar pay defterine kayıt edilmesi
• Hisselerin yeni sahibinin adına ortaklar pay defterine kayıt edilmesi
• Yabancı Sermaye Genel Müdürlüğü’ne bildirimi

Bir sınırlı sorumlu firmanın limited şirketin hisselerini satın alınmasında geçerli genel şartlar şöyledir:

• Alıcı ve satıcı arasında yazılı ve noterden tasdikli sözleşme yapılması
• Hisse devrinin, şirketin tüzel kişiliğine yazılı olarak bildirilmesi
• Sermayenin en az %75’ini temsil edecek şekilde hissedarların en az %75’inin onayı
• Hisse devrinin Ticaret sicilinde tescil ve ilanı
• Ortaklar pay defterine kayıt edilmesi
• Yabancı Sermaye Genel Müdürlüğü’ne bildirimi





Turizm İşletme Belgesi yönetmeliği ve kapasite işlemi

Turizm İşletme Belgesi yönetmeliği ve kapasite işlemi hesaplamaları
İSTENEN BELGELER

1. Başvuru dilekçesi: Bakanlıkça hazırlanmış matbu dilekçe doldurulur. Dilekçede talebin ne olduğu açıkça belirtilir ve belge başvurusunda bulunan kişinin adı-soyadı, imzası, tarih, irtibat telefonları ile tesisin adres bilgilerine yer verilir. Başvuru sahibi tüzel kişilik ise dilekçede, kaşe ve tüzel kişiliği temsile yetkili kişi veya kişilerin imzası bulunur.

2. Rapor : Tesis hakkında bilgilerin anlatıldığı raporda; tesisin adı, pafta, ada ve parsel numaralarının da belirtildiği açık adresi, türü ve varsa sınıfı, kapasitesi, işletme ve pazarlama modeli bilgilerine yer verilir. Başvurulan tesis türü ve sınıfı için gerekli asgari niteliklerin öğrenilmesi için Turizm Tesislerinin Belgelendirilmesine ve Niteliklerine ilişkin yönetmeliğinin Üçüncü kısım ve dördüncü kısımlarına bakınız.

Kapasite bilgilerinde: Yönetmelikte belirtilen tesisin türü ve sınıfı için öngörülen asgari nitelikleri sağlayacak şekilde tesiste yapılacak toplam oda ve yatak sayısı, yemek salonu, toplantı salonu ve gece kulübü gibi salonların metrekareleri ve bu metrekarelerin 1.2 metrekareye bölünmesiyle hesaplanılan salonun kişi kapasitesi, ayrıca tesiste yer alacak amerikan bar, jimnastik salonu, anfitiyatro ve havuz gibi diğer kapalı ve açık düzenlemeler yer alır.

Örnek kapasite: 70 oda (2 yataklı) +10 oda (1 yataklı) +4 suit (3 yataklı) +2 suit (4 yataklı) +2 apart ünite (2 yataklı), toplam:174 yatak, birinci sınıf lokanta: 120 kişilik yemek salonu + 50 kişilik özel yemek ve kokteyl salonu, ikinci sınıf lokanta: 75 kişilik yemek salonu, 100 kişilik çok amaçlı salon, 120 kişilik gece kulübü, hamam, sauna, jimnastik salonu, havuz bar, açık yüzme havuzu, 2 adet satış ünitesi,3 adet tenis kortu, 30 araçlık kapalı otopark.

3. İşyeri açma ve çalışma ruhsatı : Belediye sınırları içerisindeki tesislerde ilgili belediyesinden alınmış, Belediye sınırları dışındaki tesislerde İl Özel İdaresi tarafından düzenlenmiş gerçek ya da tüzel kişiye ait, tesisin mevcut durumu ile uyumlu işyeri açma ve çalışma ruhsatının gönderilmesi gerekmektedir. Geçici, süreli, şartlı verilen işyeri açma ve çalışma ruhsatı kabul edilmeyecektir.

4. Ticaret sicili gazetesi(*) Belge başvurusunun tüzel kişilik adına yapılması durumunda, şirket tesciline ilişkin ticaret sicili gazetesi verilir. Ticaret sicili gazetesinde, faaliyet konuları arasında turizm işletmeciliğinin bulunması gerekir.

5. İmza sirküleri(*) Belge başvurusunun tüzel kişilik adına yapılması durumunda imza sirküleri verilir. İmza sirküleri noter tarafından düzenlenir ve tüzel kişiliği temsile yetkili kişi veya kişilerin isimleri ve temsil yetkisinin sınırlarını içerir.

6. Fikir projesi(*) Golf tesisleri, kongre ve sergi merkezleri, tatil merkezleri, eğlence merkezleri, temalı parklar ve turizm kompleksleri için fikir projesi hazırlanır. Diğer tesis türleri için bu zorunluluk bulunmamaktadır. Fikir projesi yerine avan veya uygulama projesi de kabul edilir. Tesis hakkında genel olarak fikir verebilecek 1/200 ölçekte düzenlenmiş fikir projesinde; tesisin konumu, yakın çevresi ile ilişkisi, mimari kitlesel çözümü, mekansal ilişkileri ve yapısal özelliklerine yer verilir. Bakanlıkça gerekli görülmesi halinde, bu tesislerden ayrıca, 1/200 ölçekte fikir maketi istenebilir.

7. Kültür ve Tabiat Varlıkları Koruma Kurul Kararı(*) Tarihi özelliği nedeniyle özel belge talebinde bulunulan tesislerden Kültür ve Tabiat Varlıkları Koruma Kurul Kararı istenir.

8. Referans kişi veya kuruluş yazısı(*) Bakanlık gerekli görmesi halinde, Bakanlıkça uygun görülen kamu kurum ve kuruluşları, meslek kuruluşları, dernek ve vakıf gibi kuruluşlardan referans yazısı isteyebilir. Referans kişilerin ise kendi alanlarında bilimsel veya mesleki yeterliliklerinin kabul görmüş olması gerekmektedir.

9. Sağlık Bakanlığı yazısı(*) Termal turizmi tesislerinden, sağlık ve tedavi ünitelerinin Sağlık Bakanlığınca belirlenen yapı ihtiyaç programına uygun olduğunu gösteren belge istenir.

10. Konut ya da ticaret kullanımına ait belge(*) Müstakil apart otellerde; tesisin yer aldığı alanın imar planlarında konut yada ticaret kullanımına ayrılmış alanda olduğunu gösteren belge istenir.

11. İsim tescil belgesi(*) Tesisin adı, yetkili idareler tarafından tescil edilmiş ise tescile ilişkin belge verilir.

(*) Her tesis için zorunlu olan belgelerden değildir.

- Bakanlığımıza, belgelerin aslı veya aslını vermeye yetkili mercii veya noterce onaylanmış örnekleri verilir. İlgili belediyesince onaylanması durumunda; onaylayan kişinin adı, görev unvanı ve imzasının bulunması gerekmektedir.

- Belgelerde yer alan tesisin adı, adresi, ada-pafta-parsel numarası gibi bilgilerin birbirleriyle uyumlu olması gerekir.

İŞLEM SÜRECİ

Girişimciler, yukarıda belirtilen mevzuata uygun olarak işletmeye açılan tesislerine, turizm işletmesi belgesi almak için başvuruda bulunabilirler. Girişimciler, Yönetmelikte belirtilmiş, ayrıntıları ise tebliğde belirtilen evrak ile Bakanlığa başvurur. Belge talep edilen tesisin tür ve varsa sınıfı için Yönetmelikte tanımlanmış asgari niteliklere ve tüm tesisler için belirtilmiş genel nitelikler bölümündeki hususlara uygun olarak yapılmış olması gerekmektedir.

Bakanlıkça incelenerek uygun bulunmuş talepler için, tesis mahallinde denetim yapılır. Denetim raporlarının da olumlu olması halinde, Genel Müdürlük onayının alınması ve belgeye ilişkin gereken vergi ve harçların yatırılmasını takiben turizm işletmesi belgesi düzenlenir. Yönetmelikte belirtilmiş bazı tesislere işletme belgesi verilmesi, Değerlendirme Kurulunun kararına bağlıdır.

Belgelendirilmeleri uygun görülmeyen tesislere ilişkin; denetim raporu sonucu veya gerekçeli değerlendirme kurulu kararı başvuru sahibine tebliğ edilir

Kurumsal Danışmanlık 20 yıldır ülke genelinde hizmetinizdedir 

Turizm İşletme Belgesi yönetmeliği ve kapasite hesaplamaları proje dosya hazırlama işlemlerin takibi hizmeti

Genel Koordinatör
Turgay Turan





atıksu deşarj izni

atıksu deşarj izni işlemleri

NOT:İşyerinin bağlı olduğu sektöre ve işyerinde yapılan denetim sonucunda, aşağıda belirtilen evraklardan hangilerinin hazırlanması gerektiği, denetim sırasında işyerine bildirilir.

1-Atıksu Kalite Kontrol Ruhsatı (A.K.K.R.) Başvuru Formu’nu imzalayan iş yeri yetkilisine ait, noter tasdikli imza sirküleri örneği (fotokopi olabilir),

2-Bir adet su faturası örneği.

3-İş akış şeması.

4-Varsa, Yapı Kullanma İzin Belgesinin örneği.

5-Varsa, atıksu arıtma tesisi veya arıtma ünitesinin işletme şemasının örnekleri,

6-İşletmede, bitkisel atık yağ çıkıyor ise; bu atıklarını Çevre Bakanlığından lisans almış firmalara teslim ettiğini gösteren Ulusal Atık Taşıma Formu örnekleri.

7-İşletmeden, bitkisel atık yağ çıkmasına rağmen, bu atıklar lisaslı bir toplayıcı firmaya verilmiyor ise; işletme, 19.04.2005 Tarihli Resmi Gazete’de yayınlanan Bitkisel Atık Yağların Kontrolü Yönetmeliği hükümlerine uyacağına dair, noter onaylı bir taahütname hazırlamak zorundadır.
NOT 1:Bitkisel atık yağ toplayan lisanslı firmalara, cevreorman.gov.tr/atık yönetimi daire başkanlığı linkinden ulaşılabilir.
NOT 2:İşletmenin kuruma vereceği taahütname, Atıksuların Kanalizasyona Deşarj Yönetmeliği hükümlerine göre üç ay geçerlidir.İşletme üç ay içerisinde, lisanslı bir toplayıcı firma ile anlaşmak zorundadır.

8-İşletmede, boyar maddeler kullanılıyor ise; kullanılan boyar maddelerin isimlerini, kullanım yerlerini ve atık durumlarını anlatan, düz bir kağıda hazırlanmış kaşeli ve imzalı belge (noter tasdikli imza sirküleri olan yetkili tarafından).Ayrıca, bu boyar maddelerin onay belgeleri (T.S.E., gümrük giriş belgeleri, v.s.).

9-İşletmede, kimyasal madde kullanılıyor ise; kullanılan kimyasal maddelerin isimlerini, kullanım yerlerini ve atık durumlarını anlatan, düz bir kağıda hazırlanmış kaşeli ve imzalı belge (noter tasdikli imza sirküleri olan yetkili tarafından).Ayrıca, bu boyar maddelerin onay belgeleri (T.S.E., gümrük giriş belgeleri, v.s.).

10-İşletmede, üretim sonucunda katı atık oluşuyor ise; bu katı atıkların isimlerini ve kullanım yerlerini anlatan, düz bir kağıda hazırlanmış kaşeli ve imzalı belge (noter tasdikli imza sirküleri olan yetkili tarafından).Ayrıca, bu katı atıkların ne şekilde bertaraf edildiğini gösteren belge (Fatura, teslim belgeleri, v.b.).

11-İşletmede, atık yağ çıkıyor ise; bu atıklarını Çevre Bakanlığından lisans almış firmalara teslim ettiğini gösteren Ulusal Atık Taşıma Formu örnekleri,

12-İşletmeden, atık yağ çıkmasına rağmen, bu atıklar lisaslı bir toplayıcı firmaya verilmiyor ise; işletme, 21.01.2004 Tarihli Resmi Gazete’de yayınlanan Atık Yağların Kontrolü Yönetmeliği hükümlerine uyacağına dair, noter onaylı bir taahütname hazırlamak zorundadır.
NOT 1:Atık yağ toplayan lisanslı firmalara, .cevreorman.gov.tr/atık yönetimi daire başkanlığı linkinden ulaşılabilir.
NOT 2:İşletmenin kuruma vereceği taahhütname, Atıksuların Kanalizasyona Deşarj Yönetmeliği hükümlerine göre üç ay geçerlidir.İşletme üç ay içerisinde, lisanslı bir toplayıcı firma ile anlaşmak zorundadır.
NOT 3:Atık yağ çıkışı olmasa dahi, üretiminde veya makinelerinde yağ kullanan tüm işletmeler bu taahhütnameyi hazırlamak zorundadır. Atık yağ çıkışı olmadığını beyan eden işletme NOT 2’de belirtilen hükümden muaftır.Ancak, atık yağ çıkışı olmadığını beyan eden ve denetimlerde atık yağ çıkışı tespit edilen işletmelere, Atıksuların Kanalizasyona Deşarj Yönetmeliği hükümlerinde belirtilen cezai işlemler uygulanıp, Atıksu Deşarj Ruhsatları iptal edilir.

13-Resmi bir kurumdan alınmış debi ölçüm sonucu.

14-İşletmenin, atıksu deşarj ortamı fosseptik ise, fosseptiğin sızdırmaz olduğunu gösteren belge (vidanjör çekim faturaları, onaylı fosseptik projesi, v.b.)

15-İşletmede kullanılan endüstriyel yağların isimlerini, kullanım yerlerini ve bu yağların atık durumlarını anlatan, düz bir kağıda hazırlanmış kaşeli ve imzalı (noter tasdikli imza sirküleri olan yetkili tarafından) belge.

16-Sanayi Bölgeleri, ortak kuruluş ve teşebbüsler; içlerinde faaliyet gösteren işyerlerinin isimlerini, adreslerini ve sektörlerini belirten bir tablo hazırlamak zorundadırlar.

NOT:Yukarıda belirtilen evrakları, organize san.böl., küçük san.sit., kooperatif, v.b. ortak teşebbüsler, içlerinde faaliyet gösteren tüm işyerlerinin bilgilerini içerecek şekilde hazırlamak zorundadırlar.

Kurumsal Danışmanlık 20 yıldır ülke genelinde proje dosya hazırlama ilgili kurumlarda iş ve işlemlerin takibi hizmeti vermektedir
Genel Koordinatör Turgay Turan





imza sirküsü nasıl çıkarılır

Kategoriler

2